Posiadasz już stronę internetową i chcesz ją poprawić i zmodyfikować. otwierasz z nowy biznes i chcesz zaistnieć w sieci? Twój wybór będzie opierał się między różnymi opcjami i funkcjonalnościami. trzeba przygotować się do tych opcji związanych z nową stroną internetową. Musisz uważać i zwrócić uwagę na kilak kwestii? Oto kilka bardzo istotnych i pomocnych rzeczy które pomogą ci osiągnąć sukces.

6 rzeczy które warto znać przy tworzeniu strony internetowej.

Ustal cel

Chcesz zacząć budowę nowej witryny internetowej? Odpowiedz sobie na zasadnicze pytanie zamian zaczniesz przeprowadzać jakiekolwiek działania:

Do czego potrzebna mi strona www?
Ustal cele jakie powinna realizować strona,  co ma być na niej prezentowane i jak często będzie ona aktualizowana.
jeżeli zależy ci głównie na prezentacji zdjęć musisz mieć wyeksponowaną galerię Twoich zdjęć. Jeśli chcesz  informować o nadchodzących wydarzeniach koniecznie musisz rozbudować system newsów.

Dla kogo ma być zrobiona strona

Bardzo często spotykam się z pytaniem do kogo adresowana jest strona i słyszę odpowiedź, że do wszystkich. Dla wszystkich to znaczy dla nikogo. Zupełnie inaczej funkcjonuje strona z ofertą dla klientów biznesowych a inaczej dla odbiorcy masowego. Język jakim posługują się nastolatkowie jest zgoła odmienny od tego jakim  formułujemy specjalistyczne zapytania dla fachowców z danej branży.

Użyteczność strony www

Witryna internetowa i jej użyteczność zorientowana jest na odbiorcę danej strony. Struktura jak i  stosunek treści do obrazów, nawigacja, dodatkowe funkcjonalności powinny wskazywać potrzeby użytkowników. Wchodząc na taką stroną w ciągu kilku sekund musisz wiedzieć jaki jest cel tej strony i do kogo jest kieruje swoje treści. Użyteczna strona musi realizować założone cele oraz prowadzić do konwersji. (użytkownik powinien dążyć do pożądanej przez nas akcji)
Jeśli głównym celem jest to aby klient strony podjął kontakt powinna on być wyeksponowany na każdej podstronie z wyraźnym zachęceniem do działania. Np.: Nie wiesz co wybrać zadzwoń teraz!

Użyteczność to także zgodność ze podstawowymi standardami projektowania. Bardzo ważna szczególnie w dzisiejszych czasach jest poprawność wyświetlania strony na wszystkich dostępnych przeglądarkach, rozdzielczościach i systemach operacyjnych. Dziś ponad 50% użytkowników Internetu korzysta z wyszukiwania z pomocą urządzeń mobilnych. Trzeba zwrócić szczególną uwagę na to jak strona wyświetla się na (tabletach i telefonach komórkowych). Responsywność strony internetowej daj nam zatem 50% więcej odbiorców.

Optymalizacja SEO

Najciekawsza i najlepiej prezentująca się  strona internetowa z niepowtarzalną ofertą nie będzie skuteczna do póki nie znajdą jej internauci. Musisz odpowiednio sformułować tytuły dla wszystkich podstron, linkowanie wewnętrzne, treść strony spowodują, iż będzie ona się dużo lepiej pozycjonować. Wysokie pozycje w wyszukiwarkach gwarantują dużo większy ruch na Twojej stronie, co za tym idzie więcej zrealizowanych celów oraz klientów.

Social media rządzą

Ludzie są Twoimi użytkownikami pamiętaj o tym, oni funkcjonują w relacjach międzyludzkich zarówno tych rzeczywistych jak i wirtualnych.  Może użytkownik który wkłada wysiłek w poszukiwanie interesujących go treści i odnajdzie coś ciekawego dla siebie na Twojej stronie. Będzie chciał się tym podzielić ze rodziną, znajomymi i pochwalić się swoim „znaleziskiem”. Ta forma polecenia jest bardzo ale to bardzo ważnym sposobem rozprzestrzeniania się Twojej oferty w sieci. Trzeba w znacznym stopniu ułatwić Twoim użytkownikom rozpowszechnianie treści poprzez  polecanie na serwisach społecznościowych takich jak Facebook, NK, Twitter, Google +. Komentarze, przesyłanie linka do strony mailem musisz na to pozwolić. Internauci sami powinni promować twoją stronę internetową. Musisz również pamiętać, że jeżeli nawet sam nie korzystasz z jakiś serwisów nie oznacza to wcale, że inni użytkownicy Twojej strony nie robią.

Atrakcyjna strona daje kopa

Posiadasz już użyteczną stronę www, zdobyłeś pozycję w wyszukiwarkach to daj użytkownikom coś co ich zainteresuje i co będą chcieli polecić – twoje treści dalej. Co zrobić aby uatrakcyjnić stronę? Zależy do kogo adresujemy stronę i jakie cele ma realizować. Może to być niebanalna, niepowtarzalna, wystrzałowa, szata graficzna, osadzone klipy wideo, darmowe rzeczy do pobrania albo super atrakcyjna promocja.
Porównaniem może być sytuacja – zapraszasz potencjalnego klienta do swojego biura. Oferujesz mu w gorący dzień zimna wodę, pokazujesz swoje produkty, a na koniec dostaje od ciebie niepowtarzalna ofertę pakiet firmowych gadżetów. Starasz się wypaść jak najlepiej. Na swoje stronie zrób to samo. Potraktuj użytkownika jak klienta, któremu pokazujesz to co masz najlepszego a dodatkowo skuś go czym innym niż wszyscy dookoła..