agencjareklamowa2

Czym jest Agencja reklamowa?

Agencja reklamowa to firma której głównym profilem działalności jest wykonywanie kampanii reklamowych różnego typu produktów. Dom mediowy skupia wokół swoich zadań wiele aspektów reklamowo-marketingowych które maja w znaczny sposób pomóc potencjalnym klientom w dotarciu odpowiednimi nośnikami reklamowymi do klientów. Zarówno agencje reklamowe jaki i domy mediowe wykorzystują bardzo szeroki wachlarz usług od prostych wydruków po rozbudowanie kampanie reklamowo-marketingowe.

Wiele osób pracujących w jednoosobowych firmach łączy się w spółki, które ułatwiają pewne biurokratyczne sprawy, pomagają w realizacji większych zleceń a także pozwalają na przebywanie w środowisku branżowym co często pozwala rzucić inne, nowe spojrzenie na dany temat.

Kampanie te mogą być kampaniami w Internecie, telewizji radiu, prasie oraz outdoor. Praca w agencji reklamowej to bardzo szeroka dziedzina jeśli chodzi o stronę zarobkową.

agencjareklamowa3

Kto pracuje w agencji – kogo zatrudniamy?

Pracują tu często graficy, marketingowcy oraz fotografowie.

W agencji wykonywane są między innymi różnego typu fotografie. Mogą to być fotografie modelingowe, zdjęcia artykułów do sklepów internetowych, a także zdjęcia w studio. Można by pomyśleć, że fotografowie pracując w tego typu miejscu prócz samych sesji nie robią nic, że wykonają kilkanaście zdjęć a następnie mają wolne. Niestety nic bardziej mylnego. Praca fotografa zatrudnionego bądź współpracującego z agencją reklamową zaczyna się dopiero po zebraniu materiałów czyli po wykonaniu danej sesji. Następnie wszystkie zdjęcia należy przejrzeć, odrzucić te, które się nie udały, a potem, kolejno wyselekcjonować te, które są najlepsze i zostaną poddane obróbce graficznej. Efekt końcowy czyli finałowe często jedno zdjęcie które widzimy gdzieś w reklamie to tak naprawdę efekt pracy wielu dni i wielu osób. Informacja ta nie jest wyssana z palca i jeżeli zainteresujemy się jak działa ta branża możemy zobaczyć wiele filmów, które dokładnie nam pokażą ile czasu zajmuje wykonanie jednego i właściwego zdjęcia.

Graficy to kolejna grupa pracowników agencjach reklamowych jak i domach mediowych. Ich praca polega na projektowaniu wszelakich form graficznych (wizytówek, plakatów, billboardów, banerów, grafik do stron internetowych, i wiele innych). Efekty ich pracy widać dopiero na produkcie końcowym.

Marketingowiec zajmuje się głównie badaniami marketingowymi zarządzaniem reklama, marką publicity, public relations oraz nadzoruje firmy dostarczające produktu i usługi. Marketingowiec działającego w środowisku Internetu jest określany jako webmarketer lub eMarketer.

Kolejna grupą pracowników agenci reklamowej są wszelkiego rodzaju technicy wytwarzający, produkujący reklamy. Mogą to być na przykład drukarze i montażyści.

Dla agencji pracuje również filmowcy, operatorzy sprzętu specjalistycznego, ludzie z uprawnieniami wspinaczkowymi, kierowcy, technicy studyjni, wizażystki, modelki i modele, dźwiękowcy, dj-e, filmowcy, kamerzyści itd .

Widzimy zatem jak szeroki wachlarz osób posiada agencja reklamowa i jak wiele branż pokrewnych skupia wokół swojej działalności. Dzięki temu może się w odpowiedni sposób dostosować do potrzeb każdego klienta.