Każda firma posiada “plan marketingowy” w większości firm jest on taki: postawić stronę, a potem ją wypozycjonować . Najczęściej na tym kończą się jakiekolwiek działania w Internecie. Reszta działań to np. ulotki, teczki, wizytówki, czy reklama prasowa.

Nie mówię, iż jest to błędne podejście, bo są przypadki, że to działa. Skuteczność zależy naprawdę od bardzo wielu czynników np. sposób, w jaki została wykonana strona, od tego jakie jest zapotrzebowanie na produkt, jaka jest nasza konkurencja, czy też  jak działa u nas obsługa klienta.

Pisaliśmy już o tym, jak należy zrobić dobrą stronę, toteż dzisiaj opowiem tylko o drugim etapie promocji czyli pozycjonowaniu – czym ono jest i jak powinno wyglądać.

Mamy dobrą stronę, czyli. taką, gdzie jest jakościowa treść, i są dobrze skonstruowane linki, meta tagi (czyli opisy, tytuły i słowa kluczowe), wezwania do akcji itp. Jesteśmy w 100% gotowi do tego, by pokazać ją światu. Więc  co teraz?

Trzeba sprawić, aby klienci nas znaleźli, czyli musimy sprowadzić ruch na tą stronę. A skąd najlepiej taki ruch pozyskać? Oczywiście z Google.

Jak działa pozycjonowanie?

Po postawieniu strony , pierwszą rzecz jaką należy zrobić jest to dodanie adresu URL do katalogu Google. Jeśli dziwisz się, że Twojej strony w ogóle nie można znaleźć w wyszukiwarce, nawet po wpisaniu Twojej własnej domeny, to właśnie jest przyczyna, że nie jest ona dodana do wyszukiwarki. To nie jest Twój problem – powinna to zrobić Twoja agencja lub osoba, która tworzyła stronę. Gdy strona zostanie już zgłoszona, należy poczekać parę dni, żeby pracownicy Google ją zweryfikowali i zaakceptowali..

Gdy już mamy gotową stronę widoczną w wyszukiwarce, należy sprawić aby jak najwięcej osób mogło ją odnaleźć – po różnych słowach kluczowych. A jak to wygląda w praktyce? Musi zostać wykonana wstępna analiza słów kluczowych tzn. sprawdzenie pod jakimi słowami klienci szukają podobnych usług i wybranie spośród nich takich słów, które dają możliwość w miarę szybko się wypozycjonować.

Gdy chcesz się pozycjonować na bardzo trudne, tzn. bardzo popularne słowa, gdzie konkurencja jest naprawdę bardzo duża i każda z firm inwestuje mnóstwo pieniędzy, żeby być na pierwszym miejscu, to sprawa nie jest wcale taka prosta.

Każda firma pozycjonująca zarzeka się, że to się da zrobić. Problem jest jednak w tym, że nie wszystkie sposoby są legalne – niektóre mogą nawet zablokować Twoją stronę. Ale zakładając, że dobrze wybrałeś swoją firmę pozycjonującą i oni wiedzą, co robią. Tylko, że nie są oni w stanie przewidzieć tego, co zrobi Google za 3, 6 czy 12 miesięcy – ponieważ Google bardzo często zmienia swoje algorytmy coraz bardziej dążąc w kierunku wartościowej treści. Co to oznacza w praktyce?

Pozycjonowanie jest dość sprzeczne z ideologią Google – większość firm po prostu dodaje swoją stronę do rozmaitych katalogów stron www (czyli spamuje), a to nie jest wartościowa treść wg Google. Liczba linków prowadzących do tej strony znacznie się zwiększa i strona może bardzo szybko iść w górę, ale to nie znaczy, że się tam utrzyma. Gdy Google zobaczy, że na tej stronie nic się nie dzieje oraz że kampania promocyjna jest “sztuczna”, może zacząć ją ignorować i strona spadnie niżej.

Google po prostu lubi wartościowe strony. Czyli takie, gdzie się coś dzieje i kiedy treść jest robiona z głową.

To co  powinieneś wiedzieć, to to, że nawet jeśli się uda do tego pierwszego miejsca w wyszukiwarce dojść, to nie oznacza, że długo tam pobędziesz. Twoja strona powinna być często aktualizowana i posiadać bardzo dużo treści, aby przebić konkurencję i utrzymać się wysoko w wynikach. Tego już żadna firma pozycjonująca za Ciebie nie zrobi. Trzeba o to samodzielnie zadbać.

Jeśli  zlecasz profesjonalnej firmie pozycjonowanie Twojej strony. Niech zadbają o to, aby strona szła do góry, a Ty zadbaj o to, by się tam długo utrzymała. Możesz również zdobyć dodatkowe miejsca pod innymi słowami kluczowymi!

5 sposobów na to, jak legalnie pozyskiwać ruch na swoją stronę:

  • Blog-, BEZPŁATNE i najlepsze, narzędzie promocyjne firmy! Publikowanie artykułów edukacyjnych, przydatnych porad, czyi instrukcji to nie tylko budowa wizerunku jako eksperta, ale także sposób na to, aby więcej ludzi Cię znalazło! Blog posiada same zalety i jedną jedyną wadę – to, że trzeba to robić często (minimum raz w miesiącu) i nie każda firma ma na to czas. Ale co jeśli Twoja konkurencja też nie ma na to czasu? Jeśli się za to weźmiesz, będziesz mieć nad nimi przewagę!
  • Komentowanie pod artykułami na innych blogach/forach– umożliwia zostawienie linka do strony w podpisie. Najważniejsze jest, aby znajdywać takie treści, które wzbudzą w Tobie chęć dyskusji z innymi komentującymi. Tak zostawisz unikalny komentarz, który nie będzie wyglądał jak coś, co miało tylko na celu zostawienie linka do strony (czyli np. “fajny artykuł!”).
  • Social Media– Bądź aktywny, zaangażowany – rozmawiaj z innymi ludźmi. Polub i dziel się linkami innych osób, a one też to zrobią z Twoim linkiem!
  • Gościnne wpisy na innych blogach– możesz również raz na jakiś czas napisać artykuł i zamiast na swoim blogu, umieścić go na innym – najlepiej takim bardzo popularnym :) Autorzy blogów zezwalają  na takie wpisy gościnne, więc nie będzie problemem dogadanie się z takimi osobami. A plusy z tego są bardzo duże!
  • Publikuj filmy na platformie YouTube

Reasumując, najważniejsze w pozycjonowaniu są linki zwrotne do Twojej strony, linki wartościowe, tzn. takie, z których ludzie będą korzystać, np. link do strony Pytania i Odpowiedzi, lub do interesujących artykułów na blogu. Na wyniki należy jednak poczekać kilka miesięcy, ale jeżeli znajdziesz się na pierwszej stronie, to chyba naprawdę warto, prawda??